دستگاه اوزون ساز خانگي دستگاه اوزون ساز خانگي .

دستگاه اوزون ساز خانگي

دستگاه اوزون ساز خانگي

دستگاه اوزون ساز خانگي

دستگاه اوزون ساز خانگي يك گزينه مناسب جهت تصفيه هوا و ضد عفوني محيط مي باشد. اين دستگاه با توليد گاز اوزون با غلظت عالي قادر است به آساني و در عرض كمتر از نيم ساعت يك محيط را كاملا ضد عفوني نمايد.

اما چگونه؟

گاز ازن يك اكسيد كننده بسيار قوي مي باشد و به آساني با ديواره باكتري ها، ويروس ها و قارچ ها واكنش مي دهد كه موجب سوراخ شدن ديواره سلولي آنها و تجزيه شدن پاتوژن ها مي گردد. همنيطور به علت حالت گازي خود قادر است به همه ي نقاط يك محيط نفوذ كرده و حتي مكان هايي كه به آساني بوسيله روش هاي مرسوم قابل دسترسي نمي باشند را ضد عفوني نمايد.

دستگاه اوزون ساز خانگي

 

همنيطور اين گاز قادر است بوي دود، رنگ و ديگر مواد شيميايي را هم نابو كند.

نكته قابل توجه اين است كه گاز اوزون پس از حدود ۲۰ دقيقه تجزيه گشته و به حالت اصلي و پايدار خود يعني اكسيژن بر مي گردد و هيچ پسماندي ندارد.

دستگاه اوزون ساز خانگي قادر است در منزل، اداره، مسجد، هتل، سرويس هاي بهداشتي عمومي، انبارها و سوله ها و مراكز پر تردد مثل اتاق انتظار كلينيك ها و… به كار گرفته شود.

 

كارايي هاي اين محصول عبارت اند از:

 

كيفيت زياد محصول

بدنه محكم و ضد ضربه

مقاوم در مقابل نور و گرما

طول عمر زياد

نداشتن هزينه مصرفي

عدم نياز به تعمير و نگهداري

دستگاه اوزون ساز خانگي داراي فيلتر يا هر چيزي كه نياز به شارژ شدن يا تميز شدن داشته باشد، نيست.

 

علاوه بر مصارف خانگي اين محصول در كاربرد هاي زير هم بكار برده شده است:

 

انبارها

سيلوها

يخچال هاي صنعتي

محل نگه داري موارد غذايي و فاسد شدني

ضدعفوني و انگل زدايي حبوبات

 

 

در كنار تمام كاربرد هايي كه اوزون دارد، اگر درست به كار گرفته نشود ميتواند خطرناك باشد. در نتيجه اگر تصميم به خريد و استفاده از دستگاه هاي اوزون ساز خانگي براي تصفيه هوا را گرفته ايد حتما به توصيه هاي زير عمل نماييد.

 

در حين استفاده از دستگاه اوزون ساز خانگي بهتر است هيچ فردي در آن محيط نباشد. به عنوان نمونه اگر قصد داريد محل كار خود را بوسيله دستگاه اوزون ساز خانگي ضدعفوني نماييد ميتوانيد اين كار را پس از اتمام ساعت كاري انجام دهيد. حدود ۱۰ دقيقه دستگاه را روشن گذاشته و محيط را ترك نماييد. سپس برق دستگاه را قطع نموده و حداقل تا ۲۰ دقيقه بعد داخل آن محيط نگرديد. يكي از كاربرد هاي ازن اين مي باشد كه پس از حدود ۲۰ دقيقه تجزيه شده و نابود مي شود.

يا مثلا در هتل ها پس از اتمام اقامت مسافر در اتاق استفاده گردد تا هر گونه آلودگي از جمله قارچ، ويروس، باكتري و بوي دود و سيگار را نابود كند.

اگر محيط شما به شكلي است كه افراد در آن تردد مي كنند و هر شخص حداكثر ۱۰ دقيقه در آن محيط حضور دارد و يا محيط شما بزرگتر از ۲۰۰ متر مربع مي باشد ميتوانيد دستگاه را به صورت مداوم روشن قرار دهيد.

حيوانات خانگي را از ياد نبريد. هنگام روشن كردن دستگاه و ترك محل؛ حيوانات خانگي را هم از آن قسمت خارج نماييد.

بهتر است هنگام روشن بودن دستگاه در آن محيط نباشيد اما اگر مجبور به ماندن در آن مكان مي باشيد، اگر دچار علايم زير شديد دستگاه را خاموش نماييد و با باز گذاشتن پنجره ها از غلظت اوزون بكاهيد.

احساس سوزش و يا خشكي چشم

خشكي گلو

سرفه

براي يك اتاق ۱۲ متري، ۱۰ دقيقه روشن گذاشتن دستگاه كافي مي باشد تا غلظت اوزون را به مقدار مناسب جهت نابود كردن آلودگي ها برساند. به شرطي كه محيط اتاق كاملا بسته باشد.

حداكثر ۲ بار در طول هر شبانه روز با كمك دستگاه اوزون ساز خانگي محيط را ضد عفوني نماييد.

گاز اوزون كمي از هوا سنگين تر مي باشد. به همين علت در فضاهاي بزرگ به جهت آنكه غلظت اوزون در همه جا يكنواخت باشد و گاز به خوبي در همه جا پخش گردد، ميتوان از يك پنكه در پشت دستگاه استفاده نمود.

ترجيحا دستگاه در محيطي كه هواي شرجي دارد و رطوبت آن زياد است روشن نگردد.

مقدار غلظت اوزون خروجي دستگاه اوزون ساز خانگي بسيار كم بوده و مناسب ضدعفوني هوا طراحي و تنظيم گشته است. اما هرگز مستقيما هواي خروجي دستگاه را تنفس ننماييد. يعني سر خود را به دستگاه نزديك ننماييد.

دستگاه اوزون ساز خانگي جهت ضد عفوني هوا و محيط ساخته شده است. اگر جهت نابود سازي بو، نابود كردن كپك و قارچ، پيشگيري از فاسد شدن مواد غذايي ( مثلا استفاده در انبار يا سردخانه)  در فضا هاي تا حد اكثر 150 متر مربع كارايي دارد.

اگر در مكاني كه از اوزون استفاده ميكنيد مجبور به حضور داشته باشيد، دقت نماييد تهويه مناسب در فضا باشد تا غلظت اوزون زياد نشود. مثلا براي يك محيط كارگاهي يا سالن انتظار بيمارستان كه افراد در آن بايد حضور پيدا كنند حتما بايد تهويه مناسب باشد مثلا در و پنجره باز باشد تا غلظت اوزون در محيط بالا نرود و به افراد صدمه نزند يا اينكه زمان دستگاه را كمتر از ۵ دقيقه در ساعت قرار دهيد.


برچسب: ازن ژنراتور خانگي، دستگاه ازن ساز خانگي، دستگاه اوزون ساز خانگي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۶:۴۹ توسط:diba موضوع: نظرات (0)