دستگاه اوزون ساز خانگی دستگاه اوزون ساز خانگی .

دستگاه اوزون ساز خانگی

دستگاه اوزون ساز خانگی

دستگاه اوزون ساز خانگی

دستگاه اوزون ساز خانگی یک گزینه مناسب جهت تصفیه هوا و ضد عفونی محیط می باشد. این دستگاه با تولید گاز اوزون با غلظت عالی قادر است به آسانی و در عرض کمتر از نیم ساعت یک محیط را کاملا ضد عفونی نماید.

اما چگونه؟

گاز ازن یک اکسید کننده بسیار قوی می باشد و به آسانی با دیواره باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها واکنش می دهد که موجب سوراخ شدن دیواره سلولی آنها و تجزیه شدن پاتوژن ها می گردد. همنیطور به علت حالت گازی خود قادر است به همه ی نقاط یک محیط نفوذ کرده و حتی مکان هایی که به آسانی بوسیله روش های مرسوم قابل دسترسی نمی باشند را ضد عفونی نماید.

دستگاه اوزون ساز خانگی

 

همنیطور این گاز قادر است بوی دود، رنگ و دیگر مواد شیمیایی را هم نابو کند.

نکته قابل توجه این است که گاز اوزون پس از حدود ۲۰ دقیقه تجزیه گشته و به حالت اصلی و پایدار خود یعنی اکسیژن بر می گردد و هیچ پسماندی ندارد.

دستگاه اوزون ساز خانگی قادر است در منزل، اداره، مسجد، هتل، سرویس های بهداشتی عمومی، انبارها و سوله ها و مراکز پر تردد مثل اتاق انتظار کلینیک ها و… به کار گرفته شود.

 

کارایی های این محصول عبارت اند از:

 

کیفیت زیاد محصول

بدنه محکم و ضد ضربه

مقاوم در مقابل نور و گرما

طول عمر زیاد

نداشتن هزینه مصرفی

عدم نیاز به تعمیر و نگهداری

دستگاه اوزون ساز خانگی دارای فیلتر یا هر چیزی که نیاز به شارژ شدن یا تمیز شدن داشته باشد، نیست.

 

علاوه بر مصارف خانگی این محصول در کاربرد های زیر هم بکار برده شده است:

 

انبارها

سیلوها

یخچال های صنعتی

محل نگه داری موارد غذایی و فاسد شدنی

ضدعفونی و انگل زدایی حبوبات

 

 

در کنار تمام کاربرد هایی که اوزون دارد، اگر درست به کار گرفته نشود میتواند خطرناک باشد. در نتیجه اگر تصمیم به خرید و استفاده از دستگاه های اوزون ساز خانگی برای تصفیه هوا را گرفته اید حتما به توصیه های زیر عمل نمایید.

 

در حین استفاده از دستگاه اوزون ساز خانگی بهتر است هیچ فردی در آن محیط نباشد. به عنوان نمونه اگر قصد دارید محل کار خود را بوسیله دستگاه اوزون ساز خانگی ضدعفونی نمایید میتوانید این کار را پس از اتمام ساعت کاری انجام دهید. حدود ۱۰ دقیقه دستگاه را روشن گذاشته و محیط را ترک نمایید. سپس برق دستگاه را قطع نموده و حداقل تا ۲۰ دقیقه بعد داخل آن محیط نگردید. یکی از کاربرد های ازن این می باشد که پس از حدود ۲۰ دقیقه تجزیه شده و نابود می شود.

یا مثلا در هتل ها پس از اتمام اقامت مسافر در اتاق استفاده گردد تا هر گونه آلودگی از جمله قارچ، ویروس، باکتری و بوی دود و سیگار را نابود کند.

اگر محیط شما به شکلی است که افراد در آن تردد می کنند و هر شخص حداکثر ۱۰ دقیقه در آن محیط حضور دارد و یا محیط شما بزرگتر از ۲۰۰ متر مربع می باشد میتوانید دستگاه را به صورت مداوم روشن قرار دهید.

حیوانات خانگی را از یاد نبرید. هنگام روشن کردن دستگاه و ترک محل؛ حیوانات خانگی را هم از آن قسمت خارج نمایید.

بهتر است هنگام روشن بودن دستگاه در آن محیط نباشید اما اگر مجبور به ماندن در آن مکان می باشید، اگر دچار علایم زیر شدید دستگاه را خاموش نمایید و با باز گذاشتن پنجره ها از غلظت اوزون بکاهید.

احساس سوزش و یا خشکی چشم

خشکی گلو

سرفه

برای یک اتاق ۱۲ متری، ۱۰ دقیقه روشن گذاشتن دستگاه کافی می باشد تا غلظت اوزون را به مقدار مناسب جهت نابود کردن آلودگی ها برساند. به شرطی که محیط اتاق کاملا بسته باشد.

حداکثر ۲ بار در طول هر شبانه روز با کمک دستگاه اوزون ساز خانگی محیط را ضد عفونی نمایید.

گاز اوزون کمی از هوا سنگین تر می باشد. به همین علت در فضاهای بزرگ به جهت آنکه غلظت اوزون در همه جا یکنواخت باشد و گاز به خوبی در همه جا پخش گردد، میتوان از یک پنکه در پشت دستگاه استفاده نمود.

ترجیحا دستگاه در محیطی که هوای شرجی دارد و رطوبت آن زیاد است روشن نگردد.

مقدار غلظت اوزون خروجی دستگاه اوزون ساز خانگی بسیار کم بوده و مناسب ضدعفونی هوا طراحی و تنظیم گشته است. اما هرگز مستقیما هوای خروجی دستگاه را تنفس ننمایید. یعنی سر خود را به دستگاه نزدیک ننمایید.

دستگاه اوزون ساز خانگی جهت ضد عفونی هوا و محیط ساخته شده است. اگر جهت نابود سازی بو، نابود کردن کپک و قارچ، پیشگیری از فاسد شدن مواد غذایی ( مثلا استفاده در انبار یا سردخانه)  در فضا های تا حد اکثر 150 متر مربع کارایی دارد.

اگر در مکانی که از اوزون استفاده میکنید مجبور به حضور داشته باشید، دقت نمایید تهویه مناسب در فضا باشد تا غلظت اوزون زیاد نشود. مثلا برای یک محیط کارگاهی یا سالن انتظار بیمارستان که افراد در آن باید حضور پیدا کنند حتما باید تهویه مناسب باشد مثلا در و پنجره باز باشد تا غلظت اوزون در محیط بالا نرود و به افراد صدمه نزند یا اینکه زمان دستگاه را کمتر از ۵ دقیقه در ساعت قرار دهید.


برچسب: ازن ژنراتور خانگی، دستگاه ازن ساز خانگی، دستگاه اوزون ساز خانگی،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۲۶:۴۹ توسط:diba موضوع: نظرات (0)